Opinia o innowacyjności Microsoft Dynamics NAV (Navision) – cz.3.

Technologie użyte w systemie erp Microsoft Dynamics NAV (Navision)

 

  • Integracja z portalem Microsoft SharePoint – pozwala na dostęp do funkcjonalności systemu przez przeglądarkę internetową. Dzięki SharePoint możliwe jest również zarządzanie i przeglądanie dokumentów oraz wymianę informacji i plików pomiędzy pracownikami.
  • Centrum użytkownika (Role Centers) – to specjalne widoki i okienka, które każdy użytkownik może samodzielnie konfigurować zgodnie z rolą (stanowiskiem, zakresem obowiązków) pełnioną w firmie. Ułatwiają one korzystanie z systemu i skracają czas potrzebny na znalezienie w nim najważniejszych informacji takich jak dokumenty, raporty, analizy, komunikaty lub nawet elementy poczty Outlook czy strony internetowe. Obsługa wszystkich tych opcji jest możliwa przy pomocy kilku kliknięć. Rewolucyjny graficzny interfejs użytkownika oparty o role (Role Centers) powstał głównie z myślą o zwiększeniu produktywności pracowników w firmie, a co za tym idzie w celu zwiększenia korzyści z inwestycji z Microsoft Dynamics NAV.
  • Integracja z Microsoft AzureMicrosoft Azure to otwarta i elastyczna platforma usług w chmurze zarządzanych w centrach danych firmy Microsoft Corporation. Rozwiązanie to umożliwia szybkie instalowanie i wdrażanie aplikacji oraz zarządzanie nimi w internecie. Dzięki Microsoft Azure klienci Microsoft Dynamics NAV mogą korzystać z aplikacji nie tylko w wersji lokalnej (on-premise), czy hostowanej przez partnera, lecz także w modelu chmury dostarczanej przez Microsoft i dostosowywanej przez partnera do indywidualnych potrzeb klienta. Atutami Microsoft Azure są elastyczność, wysoka moc obliczeniowa oraz brak konieczności inwestowania we własną infrastrukturę IT.
  • Integracja z Microsoft Office 365Office 365 jest kompletnym rozwiązaniem biznesowym, zawierającym aplikacje dostępne w chmurze takie jak: Microsoft Office, Sharepoint, Exchange i Lync. W momencie połączenia Microsoft Dynamics NAV z aplikacjami używanymi w biurze takimi jak Microsoft Office, dostępne są następujące możliwości:
  • Zapytania (Query) – jest to nowy obiekt, umożliwiający łatwe analizowanie zestawu danych z jednej lub kilku tabel systemu Microsoft Dynamics NAV. Pozwala również na określenie sposobu połączenia danych z  tabel, ustawienia filtru na wynikach oraz definiowania metody sumowania danych. Ważną cechą Zapytań (Query) jest ich optymalizacja pod kątem bazy danych Microsoft SQL. Wyniki wyszukiwania Zapytań można zapisać w postaci plików XML lub CSV. Dodatkowo mogą być one przygotowane pod OData Web service i przeglądane w Excel PowerPivot lub SQL Reporting Services.
  • Protokół OData – Open Data Protocol (OData) jest to protokół sieciowy (web services) stworzony przez firmę Microsoft, służący do pobierania oraz aktualizowania danych. Jest on oparty na standardowych protokołach sieciowych takich jak HTTP i Atom, rozszerzonych o możliwość wykonywania zapytań i zwracania podzbiorów danych w formacie XML lub JSON. Dzięki funkcjonalności OData w Microsoft Dynamics użytkownicy mają łatwiejsze możliwości dostępu do danych w innych aplikacjach Microsoft takich, jak PowerPivot w Microsoft Excel
  • Integracja z Microsoft Excel – umożliwia kopiowanie danych z Microsoft Dynamics NAV do Microsoft Excel, ale również w drugą stronę. Umożliwia kopiowanie danych z Microsoft Excel bezpośrednio do systemu Microsoft Dynamics NAV bez jakichkolwiek dodatkowych mechanizmów.

Jesteś zainteresowany przewodnikiem po Microsoft Azure?
A może szukasz korzyści jakie daje Microsoft Azure?

Jeśli nie wiesz Jak rozpocząć projekt wdrożenia systemu ERP, poczytaj artykuły na tym blogu:
How to start ERP project
How achieve success of ERP
What are the problems before implementing ERP

Sprawdź nową stronę na temat systemu: business intelligence

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *