Chcąc pracować w Microsoft Dynamics NAV, Twoi pracownicy logują się do Widoku głównego użytkownika (Role Center), który stanowi ich własny profil oraz osobiste miejsce w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Role Center wyświetla zadania i działania, które użytkownik musi wykonać, umożliwiając mu przegląd czynności, które już zostały zrealizowane oraz te, które są jeszcze do wykonania.
W skrócie – Role Center umożliwia i ułatwia skoncentrowanie się na zadaniach i właściwej organizacji czasu tak, aby cele i działalność firmy były jak najefektywniej realizowane.
Rozwiązanie Microsoft Dynamics NAV (Navision) do zarządzania firmą, znacznie uprościło działania i procesy biznesowe. Pracując zgodnie z podejściem „dopasowany do roli użytkownika” idziemy krok dalej: zasada ta wspiera uproszczone procesy, spersonalizowane dla każdego pracownika w firmie.
Badanie opinii 2000 pracowników
Jak to się stało i w jaki sposób opracowaliśmy interfejs produktów Microsoft Dynamics?
Bardzo łatwo. Przyjrzeliśmy się firmom takim jak Twoja. Przepytaliśmy ponad 2000 pracowników w rzeczywistych sytuacjach w ich rzeczywistych miejscach pracy. Obserwowaliśmy pracowników takich jak Twoi, aby dowiedzieć się dlaczego w taki a nie inny sposób organizują swoją pracę oraz realizują powierzone im zadania. Nowy interfejs, czyli nakładka wizualna, która dostosowuje wygląd aplikacji do nowoczesnych standardów projektowych i stylu Windows oraz Microsoft Office nazywa się RoleTailored User Experience.
Badania przydatności – Obserwowaliśmy przypadkowo wybraną grupę pracowników korzystających z naszych nowych widoków głównych użytkownika. Utwierdziliśmy się w przekonaniu , że zostały uznane za łatwe w użyciu w ich codziennej pracy.
Badania celowości – Zadaliśmy im także pytania, które pomogłyby nam stworzyć taki interfejs, bez którego nie wyobrażaliby sobie dalszej pracy. Wszystkie dane oraz całą zdobytą w czasie badań wiedzę wykorzystaliśmy przy tworzeniu modelu użytkownika Microsoft Dynamics ERP. Udało nam się określić 61 różnych widoków głównych użytkownika, z których każdy reprezentuje typowy widok rzeczywistych zadań pracowników na rzeczywistym stanowisku pracy realizujących istotne funkcje biznesowe w takich obszarach jak: Finanse, Sprzedaż i Marketing, IT, Produkcja, Logistyka i Obsługa Klienta.
Nadrzędne cele interfejsu – Kolejnym krokiem po zdefiniowaniu ról użytkowników, było wykorzystanie ich do stworzenia intuicyjnego interfejsu, zaprojektowanego jako rozwiązanie zarządzania biznesem. Naszymi kluczowymi celami było:
- Zbudować interfejs oparty o doświadczenia użytkowników biznesowych
• Ograniczyć kompleksowość wykonywanych działań do danej specjalizacji
• Pomóc użytkownikom skupić się na najistotniejszych zadaniach
• Umożliwić i wspierać szybki przegląd działań
• Usprawnić współpracę wewnątrz organizacji
• Stworzyć intuicyjny i przyjazny dla każdej roli użytkownika w Twojej firmie
Jesteś zainteresowany przewodnikiem po Microsoft Azure?
A może szukasz korzyści jakie daje Microsoft Azure?
Jeśli nie wiesz Jak rozpocząć projekt wdrożenia systemu ERP, poczytaj artykuły na tym blogu:
How to start ERP project
How achieve success of ERP
What are the problems before implementing ERP