System ERP w handlu detalicznym

Coraz więcej firm korzysta z rozwiązań klasy ERP, a co za tym idzie pojawiają się wyraźne tendencje w sposobach wykorzystania tej technologii. Na podstawie badań* stwierdzono, że firmy z sektora handlu detalicznego posiadające informatyczny system wspomagania zarządzania (biznesowy system IT) najczęściej wykorzystują go do obsługi procesów finansowo-księgowych (78%) oraz do zarządzania działem sprzedaży (74%). Ponad połowa respondentów wskazała na wykorzystanie systemu do obsługi procesów kadrowo-płacowych, do zarządzania magazynem, w tym magazynem wysokiego składowania oraz do zarządzania zaopatrzeniem (54%). Systemy ERP wykorzystywane są ponadto do obsługi środków stałych (na ten obszar wskazało 45% respondentów) oraz do zarządzania relacjami z klientami (41%). Co trzeci ankietowany deklaruje, że system odgrywa ważną rolę w zarządzaniu obiegiem dokumentów. W co piątej firmie wykorzystuje się ERP do harmonogramowania i rozliczania produkcji. Podobnie rzecz się ma w przypadku obsługi zleceń serwisowych – 1/5 badanych deklaruje wykorzystanie rozwiązania w tej dziedzinie. Do planowania akcji marketingowych system wykorzystuje 19% użytkowników, a do zarządzania zasobami, sterowania projektami oraz do zarządzania wiedzą 16%.

 

Sektor handlu detalicznego charakteryzuje się dużą dynamiką działań, co przejawia się w konieczności szybkiego reagowania na potrzeby klientów, analizowaniu ich zachowań – tak, by w konsekwencji zapewnić im wysoki poziom obsługi. Dzięki Internetowi klienci znają doskonale ceny rynkowe i wiedzą jak wygląda sytuacja u konkurencji. Wobec powyższego powody, które motywują ich do zakupu potrafią zmieniać się bardzo szybko. By odpowiednio zarządzać sprzedażą konieczna jest wiedza na temat zachowań konsumenckich. W celu jej pozyskania wykorzystuje się m. in. innowacyjną infrastrukturę IT, która wspiera nowoczesne techniki zarządzania sprzedażą (obsługa wielu kanałów sprzedaży, wsparcie dla programów lojalnościowych). Takim rozwiązaniem dla handlu detalicznego jest niewątpliwie Microsoft Dynamics NAV – to potężna aplikacja umożliwiająca między innymi sprawną obsługę klientów, integrację sklepów i punktów sprzedaży zlokalizowanych w różnych miejscach, a także obniżenie kosztów związanych z funkcjonowaniem i utrzymaniem jednostek sprzedażowych. Co ważne, system jest na tyle elastyczny, iż stanowi bazę do kreacji własnych, branżowych ułatwień.

 

 

Wdrożenie Microsoft Dynamics NAV (Navision) odgrywa decydującą rolę w usprawnieniu procesów zaopatrzenia, magazynowania i sprzedaży. Funkcje zaawansowanej kontroli zamówień sprzedaży przekładają się na poprawę jakości obsługi klienta. System ERP Dynamics NAV pomaga dokonywać zakupów w odpowiednim czasie i po najlepszej cenie. Wgląd w cennik i czasy realizacji dostawców to potężne narzędzie do szybkiego porównywania ofert. Technologia dostarczana jest wespół z modułem obsługi sklepowej POS, który został w pełni zintegrowany z systemem i działa zarówno w trybie online, jak i offline. Rozwiązanie bardzo łatwo integruje się z innymi programami, tym samym odciążając pracowników od czasochłonnych szkoleń. System Microsoft Dynamics NAV ułatwia pracę sprzedawcom, dając im dostęp do aktualnych danych o klientach. Pozwala także na automatyzację łańcucha dostaw – począwszy od dostawy, a na sprzedaży skończywszy. Aplikacja wspiera usługę Payment Service, pozwalając klientom na dokonywanie transakcji z wykorzystaniem serwisów płatniczych takich jak np. First Data Merchant Services Corporation. Ponadto wspiera on inne usługi online, w tym Commerce Service – usługa ta rozszerza wielokanałowe opcje sprzedażowe o wprowadzenie połączenia pomiędzy produktami Microsoft Dynamics ERP, a innymi narzędziami oferowanymi w ramach e-commerce.

 

Microsoft Dynamics oferuje także systemy klasy CRM. Zapewniają one przedsiębiorstwom handlowym dostęp do kompletnych informacji o kliencie, dają możliwość raportowania, analizowania i prognozowania sprzedaży, a ponadto pozwalają na efektywne zarządzanie produktami, usługami i kontraktami. Ułatwiają także planowanie oraz prowadzenie kampanii marketingowych.


Jeśli nie wiesz Jak rozpocząć projekt wdrożenia systemu ERP, poczytaj artykuły na tym blogu:
How to start ERP project
How achieve success of ERP
What are the problems before implementing ERP

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *